Friday, September 6, 2013

වාසුදේව නානායක්කාර යන නම ඇසූ පමණින් උගේ අම්මා මුත්තා........


වාසුදේව නානායක්කාර යන නම ඇසූ පමණින් උගේ අම්මා මුත්තා මතක් කරන තරම් පිරිසක් තවත් නැතිවා ඇති.........
    සිංහලය මේ රටින් පමණක් නොව සමස්ථ ලෝකයෙන්ම අතුගා දැමීමේ මහා වගකීම් දරණ සිංහලයේ ජන්මාන්තර වෛරක්කරයකුගේ චරිතයක් රගදක්කවන වාසු මේ වන විට සිංහලය අස්ථාවර කිරීමේ මෙහෙයුමේ පුරෝගාමී චරිතයකි.

පසුගිය කාලය පුරාවටම සිංහල බෞද්ධයා මර්ධනයට හා සිංහල යන නාමය පවා අතුගා දැමීමට දිවි හිමියෙන් කැපව කටයුතු කරන මොහු තම මඩිය වෙනුවෙන් පශ්චත්භාගය ඕනෑම එකෙකුට ලබා දෙන්නෙකි.

ජනාධිපතිතුමා ආශ්චර්යය කිය කියා රට කාබාසිනියා කරද්දි එය ඉවසා සිටියේ යුද්ධයෙන් රට බේරාගත්තා කියන හැගීම අමතක කළ නොහැකි නිසයි. නමුත් ඒ හේතුව නිසාම මේ රට කාබාසිනියා කිරීමේ කිසිදු අයිතියක් ඔහුටද නැත. ඒ හේතුවෙන් ගොඩනැගුණු බලවේග හමුවේ හිස ඔසවන සිංහල බෞද්ධයාගේ මර්ධනය හරි හරියට සෑම පාර්ශවයක් හරහාම සිදුවේ. සියළු ජනමාධ්‍ය නිහඩ කර ඇත්තේ රටතුල ගොඩනැගෙන සිංහලය අතුගා දැමීමේ කූඨ අභිප්‍රාය ජනතාව අතරට යෑම වැලැක්වීම සදහා වුවත් සිංහල බෞද්ධයාගේ නැගී සිටීම හමුවේ එය නිශ්ඵල වී ඇත. එයද වාරණය කරමින් පසුගියදා නොයෙක් නීති සම්පාදනය වූ අතර, බෞද්ධ පුවත් වාරණය සදහා මුසල්මානු නියෝජ්‍ය අධ්‍යක්ෂ ධූරයක් පිරිනැමුණේ ඒ සදහායි.

මේ වන විට රටේ සිදුවන මහාපරිමාණ නීතිවිරෝධී කටයුතු සියල්ල සිදුවන්නේ පර හම්බයන් අතිනි. එයින් මුළු ලෝකය හමුවේ පජාත වන්නේ ශ්‍රී ලංකාව මිස හම්බයන් නොවේ. ඊට නිලලත් ස්වභාවයක් ආරෝපණය කරමින් මින් මතු ලංකාව තුළ සිදුවන නීතිවිරෝධී සිදුවීම් වාර්තා කිරීමේ දී ඊට අදාල ජාතියේ නම සදහන් කිරීම වලක්වා ලන්නට ජනාධිපතිතුමා තීරණය කර ඇත. මින් මතුවට හම්බයන් සිදු කරන සියළු ධාමරික, නීතිවිරෝධී සහ සමාජ විරෝධී කටයුතු සිදු වන්නේ ශ්‍රී ලාංකික යන ලේබලයෙනි. දැන් උන්ගේ වැරදිත් අපි අපේ ගිණුමට බැකරගත යුතු වන්නේ ය. මෙහි ඇති හාස්‍යජනකම සිදුවීම නම් මෙහි සියළු බලය වාසුදේව නානායක්කාර කියන සිංහලය අතුගා දැමීමේ කොන්ත්‍රාත්තුව දරණ අවජාතකයාට ජනපති නියමයෙන් පැවරීමයි. හම්බයන් අතින් වන අකටයුතු කම් වැලැක්වීම වෙනුවට මොවුන් සිදුකරන්නට යන්නේ හම්බයන්ගේ වැරදි සිංහලයා පිට පැටවීමයි. කැකිල්ලේ රජවරුත් මීට වඩා බුද්ධිමතුන් වන්නට ඇත. ‘පයබරවාවට පිටකර බෙහෙත් බදින‘ අමනයන් නිසා දැන් ඒ බරත් දැරීමට සූදානම් වෙයව්......

ඒ පිළිබද වු පුවත සැකෙවින් පහත සදහන් වේ.

ජනපතිගේ නියමයෙන් වාසුට අලුත් රාජකාරියක්

ප්‍රවෘත්තිවලට අදාළ වන සිද්ධීන්වලදී ඊට සම්බන්ධ පුද්ගලයන්ගේ ජාතිකත්වය හෝ ආගම අනවශ්‍ය ලෙස හුවා දක්වමින් ප්‍රවෘත්ති ලිවීම සහ විකාශනය වැළැක්වීම සඳහා යාන්ත්‍රණයක් සකස් කළ යුතු බව ජනාධිපති මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා ඊයේ (05) කැබිනට් මණ්ඩලයට අවධාරණය කර ඇත. අරලියගහ මන්දිරයේදී ඊයේ (05) පැවැති කැබිනට් මණ්ඩල සාකච්ඡාවේදී ජනාධිපතිවරයා මේ බව අවධාරණය කර තිබේ. විවිධ පාර්ශ්ව අතර ඇතිවන පෞද්ගලික ගැටුම්වලදී ජාතිය හා ආගම ඈඳා ගනිමින් ප්‍රවෘත්ති ලිවීම හා විකාශනය කිරීම හේතුවෙන් ජනවාර්ගිකයින් අතර ගැටුම් මෙන්ම නොසන්සුන්තා ඇතිවන බවත් මෑතකදී එවන් අවස්ථා දෙකක් තමාගේ මැදිහත්වීමෙන් වැළැක්වුණු බවත් ජනාධිපතිවරයා ප්‍රකාශ කර ඇත.
මෙවන් අවස්ථාවලදී ජනමාධ්‍ය කල්පනාකාරී විය යුතු බව ප්‍රකාශ කර ඇති ජනාධිපතිවරයා ඇතැම් සුළු සිද්ධීන් මහා සිදුවීම් ලෙස ප්‍රචාරය කිරීමෙන් ජාතීන් අතර අර්බුද ඇති කිරීමට සමත් වන බව ද ප්‍රකාශ කර තිබේ.
මෙම යාන්ත්‍රණය සකස් කිරීම ජනාධිපති මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා ජාතික භාෂා හා සමාජ ඒකාබද්ධතා ඇමැති වාසුදේව නානායක්කාරට භාර දී ඇත.

මුස්ලිම් අන්තවාදය පිළිබඳව ගෝඨාභය රාජපක්ෂ මහතා කලේ අභීත ප්‍රකාශයක්........

මුස්ලිම් අන්තවාදය පිළිබඳව ගෝඨාභය රාජපක්ෂ මහතා කලේ අභීත ප්‍රකාශයක්........

 2013 සැප්තැම්බර් 3 වන දින කොළඹ පැවති ආරක්ෂක සමුළුවේදී ප්‍රධාන දේශනය කරමින් ආරක්ෂක ලේකම් ගෝඨාභය රාජපක්ෂ මහතා ශ්‍රී ලංකාවේ ආරක්ෂාවට තර්ජනයක් වන අවදානම් තත්ත්ව පහක් පිලිබඳ සඳහන් කරමින් " මුස්ලිම් අන්තවාදීන් විසින් සිදුකරන ක‍්‍රියාවන්ද ශ‍්‍රී ලංකාව මුහුණදෙන තවත් අවදානමක් " බව ප්‍රකාශ කිරීම ශ්‍රී ලංකාවේ ජාතික මට්ටමේ නායකයකු විසින් කරන ලද අභීත ප්‍රකාශයක් ලෙස සැලකිය යුතුය.
මීට වසර 40 කට පෙර දුරදර්ශිව LTTE අන්තවාදය හඳුනා ගත්තේ නම් වසර 30 ක යුද්ධයේ භයානක ප්‍රතිපල අත්නොවිද දියුණු රටක් වන්නට පුළුවන් කම තිබුණි අද මේ මුස්ලිම් අන්තවාදය හඳුනනොගතොත් තව වසර 20 කින් නැවත කණගාටුදායක පරිසරයක් ඇතිවිය හැකි බැවින් මෙලෙස කලින්ම මෙම අන්තවාදය ගැන හෙලිදරුව් කර ගැනීමට හැකිවීම ජාතියේ වාසනාවක් ලෙස සැලකිය යුතුය.

Thursday, September 5, 2013

සතර බුදුවරු පා තැබූ අනුරාධපුරේ මෙරට ඉංගී‍්‍රසි පාලන අවධියේදී ........

සතර බුදුවරු පා තැබූ අනුරාධපුරේ මෙරට ඉංගී‍්‍රසි පාලන අවධියේදී ථූපාරාමයට බටහිරින් පිහිටි නටබුන් ස්මාරකය මිහිඳු සොහොන ලෙසත් නැගෙනහිරින් පිහිටි නටබුන් ස්තූපය සංඝමිත්තා සොහොන ලෙසත් පුරාවිද්‍යා කොමසාරිස්ව සිටි එච්.සී.පී. බෙල් මෙන්ම ජේ.ජී. ස්මිතර් ද දක්වා ඇත. පසුගිය වසරේ නැගෙනහිරින් පිහිටි නටබුන් ස්තූපයටත් නැගෙනහිරින් පිහිටි නටබුන් ස්තූපය සංරක්‍ෂණය කළ අනුරාධපුර පුරාවිද්‍යා අංශය එයට සංඝමිත්තා සොහොන යනුවෙන් නාම පුවරුවක් සවිකොට තිබුණි. එම ස්තූපය අනුලා මෙහෙණියගේ සොහොන ලෙස ද ජන ව්‍යවහාරයේ පැවති අයුරු වලිසිංහ හරිස්චන්ද්‍ර ද සඳහන් කර ඇත. ඉංගී‍්‍රසි අවධිය වනවිට මතුකරගෙන තිබූ ප‍්‍රථම ස්තූපය සංඝමිත්තා සොහොන නොවන බව හා එය පදලස චේතියක් බව සනාථ කරමින් මහාචාර්ය සෙනරත් පරණවිතාන මහතා යුනිවර්සිටි ඔෆ් සිලෝන් රිවිච් සඟරාවට අගනා ලිපියක් සපයා තිබුණි. පදලස චේතිය යනු අති පුරාණයේ සතර බුදුවරයන් වරින් වර ථූපාරාම භූමියට වැඩම කොට දම් දෙසා පෙරළා දඹදිව වැඞීම සඳහා සිරි පදලස තබා බර කොට අහසට නැගි ස්ථානය යැයි මෙරට අනුරාධපුර සමයේ බෞද්ධයන්ගේ විශ්වාසයක් පැවතුන බවද දීපවංසය, මහාවංසය, වංසත්ථප්පකාසිනිය ආදී ග‍්‍රන්ථයන්හි සඳහන්ය. එම ස්ථාන පූජනීය තැන් ලෙස සලකා පසුකාලයක ථූපාරාමයෙන් නැගෙනහිරට පිළිවෙළින් ස්තූප සතරක් ඉදිකොට තිබී ඇත. අනුරාධපුර අවසන් කාලයේ එනම් 4 වැනි උදය රජු සමයේ (946-954) පරන්තක නම් වූ සොළී පාලකයා විසින් අනුරාධපුරය ආක‍්‍රමණය කරන ලද්දේ පාණ්ඩ්‍ය පාලකයා විසින් 3 වැනි දප්පුල රජු වෙත ආරක්ෂාව සඳහා තබාගිය පාණ්ඩ්‍ය රාජ කකුධ භාණ්ඩ ලබාගැනීම පිණිසය. එහෙත් රජතුමා රුහුණට පලා ගියෙන් සිය අරමුණ සපුරාගත නොහැකි වූ සොලී ආක‍්‍රමණිකයන් විසින් ගිනි තබා විනාශ කරන ලද ස්ථාන අතර පදලසෙහි වූ පූජනීය ගොඩනැගිලි ද විය. ඉන් පසු රාජ්‍යයට පත් 4 වැනි මිහිඳු රජු විසින් ඒවා පිළිසකර කරන ලද බව මහාවංසයේ සඳහන්ය. ක්ධයාපිතඃ චොළ රාජස්ස් බලෙන පදලාංඡනෙ චතුන්නං චෙතියානං සො රමනීයං ඝරං අකා සතර බුදුවරයින් සඳහා ඉදිකළ ස්තූප සතර නගරයෙන් දකුණු දෙස වූ බව දීපවංසයේද සඳහන්ය. ථූපාරාම භූමිය පැරණි නගරයට දකුණින් පිහිටා ඇත. විසාලෙ පාචිනාරාමො-ථුපාරාමො ’නුරාධකෙ දක්ඛිණෙ චතුරොථූපා චතුබුද්ධාන සාසනෙ සත්‍ය වශයෙන්ම ථූපාරාමයට නැගෙනහිරින් ඇති කුඩා ස්තූප සම්බන්ධව පුරාණයේ පැවැති පූජනීය ගොඩනැගිලිවල නටබුන් වශයෙන් ගල්කණු, පියගැටපෙළ, කොරවක්ගල්, මුරගල් හා සඳකඩපහණ අදත් දැකිය හැකිය. අනුරාධපුර යුගයේ අවසානය වනවිට පමණක් නොව පොළොන්නරු යුගයේදීද මෙම පදලස චෛත්‍ය සතර පැවති බව මහා බෝධිවංසය සඳහා පොළොන්නරු යුගයේදී රචිත මහාබෝධිවංශ ග‍්‍රන්ථපදයේ ථූපාරාමයට නැගෙනහිරින් සතර බුදුවරයන් සඳහා ඉදිකළ පදලස චේතිය සතරක් තිබූ බව සඳහන් වීමෙන් තහවුරු වේ. අර්හත් මිහිඳු හිමියන් අනුරාධපුරයට වැඩම කොට එහි ඒ ඒ ස්ථානවලට යමින් ඒ ඒ ස්ථානයේ ආගමික වැදගත්කම ගැන කරන ලද විස්තරය සඳහන් කරන බෝධිවංශ ගැටපද කතුවරයා මිහිඳු හිමියන් විසින් පෙන්වන ලද එම ස්ථාන පොළොන්නරු යුගයේදී කුමන නමකින් යුක්ත ස්ථාන දැයි හඳුන්වා දී ඇත. 10 වැනි සියවසේ රචිත පාලි මහාබෝධිවංශයේ මහාවිහාර පරිග්ගහණ කථා යටතේ කකුසඳ, කෝණාගම, කාෂ්‍යප හා ගෞතම යන බුදුවරුන් ථූපාරාමස්ථානයට වැඩම කොට නිමේශයක් සමාධිගතව සිට නැවතත් අහසට නැගි ස්ථාන මිහිඳු හිමියන් විසින් පෙන්වා දෙනු ලබන්නේ අනාගතයේ ථූපාරාමය ඉදිවූ ස්ථානයේ සිටය. ඒ අනුව කකුසඳ බුදුන් අහසට නැගි තැන ”හේ දැන් සතර බුදුන් පදලස පැදුම් දෙසෙන් මහ සෑ තැන්....” යනුවෙන්ද කෝණාගම බුදුන් වැඩ සිටි තැන ”හේ දැන් පදලස පැදුම් දෙසෙන් දෙවැනි මහ සෑ තැන්” යනුවෙන් ද කාෂ්‍යප බුදුන් වැඩ සිටි තැන ”හේ දැන් පදලස පැදුම් දෙසෙන් තුන්වැනි මහ සෑ තැන් යනුවෙන්ද අවසානයට ගෞතම බුදුන් අහසට නැගි තැන ”සිලාචේතියට්ඨානෙ සල තැන්හිදු, හේ පදලස සතරවැනි කුඩා දාගැබයි” යනුවෙන් සඳහන්ය. කාෂ්‍යප බුදුන් වහන්සේ එසේ අහසට නැංග තැන වූ සෝමනස්සමාකයෙහි පසු කල දෙවැනි පෑ තිස් රජුගේ මලණු උත්තිය රජු විසින් සෑයක් කරන ලද බව වංසත්ථප්පකාසිනියේ සඳහන්ය. කෝණාගම බුදුන් වහන්සේ එසේ අහසට නැංග ස්ථානය වූ සිරිස මාලකයේ පසු කල ථූලත්ථන රජු සෑයක් කළ බවද ටීකාව සඳහන් කරයි. මහාවංශයේ හා එහි ටීකාවේද ගෞතම බුදුන් වහන්සේගේ තෙවැනි ලංකා ගමනයේදී අනුරාධපුරයට වැඩම කොට ථූපාරාමය පිහිටන ස්ථානයේ සමවත් සුවයෙන් වැඩ සිට සිලාචේතිය පිහිටන ස්ථානයේ වැඩවෙසෙමින් දෙවියන්ට අනුශාසනා කළ බව මහාවංසයේ හා ටීකාවේ සඳහන්ය. සද්ධර්ම රත්නාකරයේ බුදුන් වහන්සේ අනුරාධපුරයට වැඩම කළ පුවත සඳහන්ය. කි‍්‍ර.ව. 1474 දී උපසම්පදාව ලබාගැනීම සඳහා ශ්‍රී ජයවර්ධනපුර කෝට්ටේට පැමිණි බුරුම (පේගු) දුත පිරිස පෙරළා සියරට යාමෙන් පසු එරට පිහිටුවූ කල්‍යාණි ශිලාලිපියේ ඔවුන් සිරිලක රැුඳී සිටි කාලයේදී අනුරාධපුරයට ගොස් පුරාණ සිද්ධස්ථාන වැඳපුදාගත් බවත් ඒවා අතර එකක් වශයෙන් ශිලාථූපයක් සඳහන් කර ඇත. ථෙරා රතනචෙතියඤ්ච මරිච්චවට්ටි චේතියඤ්ච ථූපාරාමචෙතියඤ්ච අභයගිරි චෙතියඤ්ව සිලාචෙතියඤ්ච ජෙතවනචෙතියඤ්්ව වන්දිත්වා දක්ඛිණසාඛං මහාබෝධිරුක්ඛඤ්ඡු වන්දිත්වා ලොහපාසාදඤ්ව පස්සිත්වා සද්්ධාතිස්ස රජගේ වැඩිමල් පුත් ලඤ්ජිතිස්ස (කි‍්‍ර.පු. 119-109) විසින් ථූපාරාමයට නැගෙනහිරින් ශිලාථූපය කරවූ බව මහාවංසයේ සඳහන්ය. ථූපාරාමස්සපුරතො - සීලාථුපකමෙව ච ලජ්ජිකාසන සාලංච - භික්ඛුසංඝස්ස කාරයී මේ අනුව ලඤ්ජිතිස්ස රජු විසින් පදලසෙහි අවසාන ස්තූපය වූ සිලාථූපය ඉදිකරන ලද බව වාර්තා වන හෙයින් දුටුගැමුණු රජුගේ බෞද්ධ ප‍්‍රබෝධය යටතේ ලඤ්ජිතිස්සට පෙර ඉතිරි පදලස චේතිය ඉදිකර තිබෙන්නට ඇතැයි සැලකිය හැකිය. ථූපාරාමයට නැගෙනහිරින් දැනට නටබුන්ව ඇති ස්තූප දෙක හැර වෙනත් කිසිදු ස්තූපයක නටබුන් මතු-පිට පොළවේ දක්නට නැත. මේ සම්බන්ධව අදහස් දක්වන මහාචාර්ය පරණවිතාන නූතන අටමස්ථානයේ ආදාහන මළුව ඒ ආසන්නයේ පිහිටීම නිසා ඒවා විනාශ වන්නට ඇති බව ඉහත කී ලිපියේ දක්වා තිබේ. වර්තමානයේ ථූපාරාම දාගැබ් භූමියට උතුරින් ආදාහන මළුව හා විහාර භූමිය වෙන් වන පරිදි මහාමාර්ගය ඉදිකොට ඇතත් ඉංගී‍්‍රසි පාලන සමයේ මෙම ස්තූප පිහිටි බිම ද ආදාහන මළුව ප‍්‍රදේශයට ඇතුළත් වන පරිදි ස්තූපවලට දකුණු දෙසින් ථූපරාම නැගෙනහිර දොරටුව දෙසට ආසන්නව මහාමාර්ගය පිහිටා තිබී ඇති බව පැරණි සිතියම්වලින් මෙන්ම නටබුන් වූ පාරේ අවශේෂ අනුව පැහැදිලි වේ. තවද 20 වැනි සියවසේ මුල් කාර්තුවේදී මහාමාර්ග සෑදීම සඳහා පුරාවිද්‍යා කොමසාරිස් බෙල් බෞද්ධ ස්මාරකවල ගල් යොදාගැනීමට ඉඩදීමට විරුද්ධව වලිසිංහ හරිස්චන්ද්‍ර පැමිණිලි කර තිබීමද සැලකිල්ලට ගත යුතුය. 20 වැනි සියවසේ මුල සිට පූජා නගරය අවට ජනාවාස ඇතිවීමේදී නිවාස සාදා ගැනීම සඳහා ස්මාරකවල ගල් ගඩොල් ගලවාගෙන ඇති බවට සාක්‍ෂය බොහොමයක් ඇත. උදාහරණයක් වශයෙන් 1894 වර්තාවල අභයගිරි විහාර භූමියේ උතුරු සීමාවේ පැරණි ස්තූපයක මීටරයක් පමණ උසට අවශේෂ ඉතිරි වී තිබීම වාර්තා වී ඇතත් 1994 දී අප විසින් එය පිරික්සීමේදී දක්නට ලැබුණේ පොළාව යටට ඇති අත්තිවාරම් හා යූප ගල් කොටසක් පමණකි. ඊට ආසන්නවම පදිංචිකරුවන් විසින් නිවාස ඉදිකරනු ලැබ ඇත. පදලස චෛත්‍ය පිහිටි භූමිය තවමත් උත්සව කාලවලදී වාහන නැවැත්වීමද අනවසර වෙළෙඳසල් ඉදිවීමද කෙරෙන හෙයින් එම කරුණුද මෙම විනාශයට හේතු වන්නට ඇත. එහෙත් මෙම භූමියේ කැනීම් කළහොත් මෙම ස්තූපවල අත්තිවාරම් සලකුණුවත් සොයා ගැනීමට හැකිවනු ඇත. අභයගිරි ව්‍යාපෘතියේ පුරාවිද්‍යා අධ්‍යක්‍ෂ සේවා සම්මානිත මහාචාර්ය ටී.ජී. කුලතුංග